Kapcsolat:

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

MIÉRT nehéz bejutni Budakeszi térségéből a fővárosba?

2009.11.09. 07:28 Sepsei Gergely

Az elmúlt 20 évben az agglomeráció, különösen a Pilis-Budai térség felértékelődött, a népességszám ugrásszerűen nőtt. Ezt nem követte a közlekedési infrastruktúra és a közösségi közlekedés fejlesztése. A gépkocsik és a buszok a dugóban araszolnak, és egyre több baleset történik. A településeken az átmenő forgalom elviselhetetlen mértékű.

Csúcsforgalomban a gépkocsik több mint 90%-a Budapest és a környező települések között közlekedik. Éppen ezért a torlódások az M0 körgyűrű megépítésével sem szűnnének meg. Ráadásul a főváros irányába a közúti infrastruktúra fejlesztését a hegyvidéki jelleg, a sűrű beépítettség és a természeti értékek korlátozzák. A közlekedési gondok csak átgondolt, koncepciózus hosszú távú közlekedésfejlesztési programmal orvosolhatók.

A közúti forgalomtól független, gyors kötöttpályás közlekedési eszköz a térség településeit nem érinti. A nagy forgalomban a rossz minőségű utakon kerékpárral közlekedni nem biztonságos.

Budakeszi térségének közlekedési gondjaira a politika eddig nem tudott megfelelő rövid és középtávú megoldásokat kidolgozni, a hosszú távú tervek megvalósulása pedig egyelőre bizonytalan.

Az LMP programjában szerepel a helyi gazdaság fejlesztése, amivel mérsékelhető az ingázás is. Ezáltal az emberek visszakapják az eddig közlekedésre fecsérelt idő egy részét.

Az LMP szorgalmazza, hogy Budakeszin és a Budakeszi úton mielőbb épüljön meg a buszsáv.

A hosszú távú elővárosi vasúti fejlesztési koncepció tartalmazza a Budapest–Budaörs–Budakeszi vasútvonal kiépítését. Ennek megvalósulásáig Budaörs, Törökbálint, Biatorbágy és Herceghalom vasútállomásokon P+R parkolók létesítését, és oda közlekedő ráhordó autóbuszjáratok forgalomba állítását szorgalmazzuk. Így a térség lakosai könnyen elérhetik a gyors kötöttpályás közlekedést.

Szeretnénk elérni, hogy épüljenek használható kerékpárutak, kerékpársávok, kerékpártárolók és egyéb kerékpárosokat szolgáló létesítmények a térségben.

Programot indítunk az ésszerű gépkocsihasználat népszerűsítésére, ami által az emberek megtakaríthatják közlekedésre fordított költségeik egy részét is

  Vissza Következő

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lmpilisbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr1001527936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

édes élet akciócsoport 2010.02.16. 09:09:01

Ezzel a programmal régóta várt ügyek kerültek felszínre,ami ráadásul mindenkinek tök logikus, csak a jelen krémnek nem.....nyert ügyetek van, legalábbis Budakeszi -szinten....viszont sokan előtték már ezeket a típusú ígéreteket bkeszivel kapcsolatban,aztán vhol félúton elhalt minden cselekvés, kellett az új széna a barlangba....
Ígyhát kívánom, hogy lépjetek ezen tovább.Kezdetnek nem rossz.
süti beállítások módosítása