Kapcsolat:

Naptár

október 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

MIÉRT nehéz bejutni a térségből a fővárosba?

2009.11.22. 10:25 barkoricsi

 

Az elmúlt 20 évben az agglomeráció, különösen a Pilis-Budai térség felértékelődött, a népességszám ugrásszerűen nőtt. Ezt nem követte a közlekedési infrastruktúra és a közösségi közlekedés fejlesztése. A gépkocsik és a buszok a dugóban araszolnak, a vonatok pedig késnek. A településeken az átmenő forgalom elviselhetetlen mértékű.

 

Csúcsforgalomban a gépkocsik több mint 90%-a Budapest és a környező települések között közlekedik. Éppen ezért a torlódások az M0 körgyűrű megépítésével sem szűnnének meg. Az új 10-es út (elkerülő) kiépítése alkalmas az átmenő forgalom csökkentésére, de a dugókat igazából nem szünteti meg, csak áthelyezi. Az egyvágányú vasúti pálya a jelenlegi műszaki színvonalán nem képes megfelelő alternatívát nyújtani az ellehetetlenült közúti közlekedéssel szemben. A nagy forgalomban a rossz minőségű utakon kerékpárral közlekedni nem biztonságos. A közlekedési gondok tehát csak átgondolt, hosszú távú megoldásokat kereső, koncepciózus közlekedésfejlesztési programmal orvosolhatók.

 

Az agglomeráció, így Pilisvörösvár térsége közlekedési gondjainak megoldására eddig több terv is készült, de egyik sem valósult meg.

 

Az LMP programjában szerepel a helyi gazdaság fejlesztése, amivel mérsékelhető az ingázás is. Ezáltal az emberek visszakapják az eddig közlekedésre fecsérelt idő egy részét.

 

Az LMP szorgalmazza a Budapest – Esztergom vasútvonal fejlesztését, az európai színvonalú közösségi közlekedés kialakítását. Szorgalmazzuk a BKSz keretein belül a közös bérlet kiterjesztését az agglomerációra, így ugyanazzal a bérlettel akár vonaton, akár buszon lehetne utazni.

 

Az LMP támogatja az ésszerű közútfejlesztést, így a 10-es elkerülő út, valamint az M0 körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakaszának a környéken élők és a természeti környezet minél kisebb zavarásával történő megépítését.

 

Szeretnénk elérni, hogy épüljenek használható kerékpárutak, kerékpársávok, kerékpártárolók és egyéb kerékpárosokat szolgáló létesítmények a térségben.

 

Programot indítunk az ésszerű gépkocsihasználat népszerűsítésére, ami által az emberek megtakaríthatják közlekedésre fordított költségeik egy részét is.


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://lmpilisbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr841543221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2009.11.29. 17:04:46

Igazad van, sok és jó vonatra lenne szükség. Piliscsabára lehessen 30-40 perc alatt kijutni. Ez reális cél, csak fel kell újítani a vágányt.
Vonat kellene a Zsámbék-Páty-Budakeszi-Budaörs-Budapest vonalra, ehhez "csak" sínt kell építeni. Azt is látni kell azonban, hogy a vonat adót visz, a benzin adót hoz, tehát rövid távon gondolkodva a kormány a maximális autószámban, és nem a közösségi közlekedés fejlesztésében érdekelt. Itt az idő, hogy tudatosítsuk (magunkban is) a jövő generáció iránti felelősségünket.