Az elmúlt 20 évben az agglomeráció, különösen a Pilis-Budai térség felértékelődött, a népességszám ugrásszerűen nőtt. Ezt nem követte a közlekedési infrastruktúra és a közösségi közlekedés fejlesztése. A gépkocsik és a buszok a dugóban araszolnak, és egyre több baleset történik. A településeken az átmenő forgalom elviselhetetlen mértékű.
Csúcsforgalomban a gépkocsik több mint 90%-a Budapest és a környező települések között közlekedik. Éppen ezért a torlódások az M0 körgyűrű megépítésével sem szűnnének meg. Ráadásul a főváros irányába a közúti infrastruktúra fejlesztését a hegyvidéki jelleg, a sűrű beépítettség és a természeti értékek korlátozzák. A közlekedési gondok csak átgondolt, koncepciózus hosszú távú közlekedésfejlesztési programmal orvosolhatók.
A közúti forgalomtól független, gyors kötöttpályás közlekedési eszköz a térség településeit nem érinti. A nagy forgalomban a rossz minőségű utakon kerékpárral közlekedni nem biztonságos.
Budakeszi térségének közlekedési gondjaira a politika eddig nem tudott megfelelő rövid és középtávú megoldásokat kidolgozni, a hosszú távú tervek megvalósulása pedig egyelőre bizonytalan.
Az LMP programjában szerepel a helyi gazdaság fejlesztése, amivel mérsékelhető az ingázás is. Ezáltal az emberek visszakapják az eddig közlekedésre fecsérelt idő egy részét.
Az LMP szorgalmazza, hogy Budakeszin és a Budakeszi úton mielőbb épüljön meg a buszsáv.
A hosszú távú elővárosi vasúti fejlesztési koncepció tartalmazza a Budapest–Budaörs–Budakeszi vasútvonal kiépítését. Ennek megvalósulásáig Budaörs, Törökbálint, Biatorbágy és Herceghalom vasútállomásokon P+R parkolók létesítését, és oda közlekedő ráhordó autóbuszjáratok forgalomba állítását szorgalmazzuk. Így a térség lakosai könnyen elérhetik a gyors kötöttpályás közlekedést.
Szeretnénk elérni, hogy épüljenek használható kerékpárutak, kerékpársávok, kerékpártárolók és egyéb kerékpárosokat szolgáló létesítmények a térségben.
Programot indítunk az ésszerű gépkocsihasználat népszerűsítésére, ami által az emberek megtakaríthatják közlekedésre fordított költségeik egy részét is
Vissza | Következő |