Kapcsolat:

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

MIÉRT nem lehet a térségben kerékpárral biztonságosan közlekedni?

2009.11.22. 10:27 barkoricsi

 

Vidéken hagyományosan, Budapesten újabban sokan veszik igénybe a kerékpárt, mint közlekedési eszközt. Nem csoda, hisz ezzel elkerülhetők a forgalmi dugók. A kerékpározás nemcsak olcsó közlekedést, de egyúttal egészséges testmozgást, és néhány kilométeres távon gyors eljutást jelent.

 

Pilisvörösvár térségében a rossz minőségű utak, és a nagy forgalom miatt kerékpározásra szinte csak a mellékutcák alkalmasak. Pedig helyben, és egyes környező települések irányába megfelelő alternatív közlekedési eszköz lehetne a kerékpár.

 

Kerékpárutak a térségben szinte egyáltalán nincsenek. A nagy forgalomban a rossz minőségű útpadkák miatt lehetetlen biztonságosan végigtekerni. Az intézmények környékéről pedig hiányoznak a kerékpártárolók.

 

Az átgondolt közlekedésfejlesztés részeként különösen fontos lenne a környezetbarát, kisebb infrastruktúra-igényű kerékpáros közlekedés fejlesztése. Ezzel szemben a kerékpárra a közlekedési szakma gyakran még ma is szabadidős eszközként tekint.

 

Pilisvörösvár térségében a kerékpáros infrastruktúrát szinte nulláról indulva kell kiépíteni, így megfelelő koncepcióval elkerülhetőek a másutt oly jellemző fél- és látszatmegoldások.

 

Az LMP támogatja és szorgalmazza a kerékpáros közlekedés fejlesztését. Nemcsak a településeken, hanem a települések között is ki kell építeni a kerékpárutakat, kerékpársávokat.

 

Első lépésként elegendő volna a főútvonalakon az útpadka kijavítása, leburkolása, majd folyamatos karbantartása.

 

Hosszú távon az összefüggő országos kerékpárút hálózat a cél.

 

Kerékpártárolókat kell létesíteni az üzleteknél, intézményeknél. A vasútállomásokon lévő kerékpártárolókat bővíteni szükséges.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lmpilisbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr991543224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez vagyok 2009.11.22. 17:51:18

Jelenleg, ha valaki kimerészkedik biciklivel (kerékpárutak és útszélesítési sáv híján) az országutakra, csak a vakszerencsének köszönheti, hogy nem esik baja. Egyáltalán nem rajta múlik, hogy ne történjen tragédia. Megérkezéskor hálálkodjon, hogy megúszta. Tisztára, mint egy szerencsejáték. De, ha már nincsenek kerékpárutak, jó lenne, ha első körben az autóvezetői tanfolyamokon megtanítanák az autósokat, hogy "legyen szemük" a biciklisekre, mert egyenlőre csak az autókat nézik sokan, a biciklis mintha nem is lenne, pedig ott van szegény. Számomra teljesen természetes, hogy szinte megállok a biciklis mögött, míg a szembejövő autó elmegy. Az esetek többségében azonban nincs így. A biciklis és a két autós egyszerre van egymás mellett az úton. Tök véletlen, ha a biciklis ezt megússza. Többféle megoldása illetve megoldások együttes alkalmazása lehetséges egyféle probléma esetén. Nyilván, ha lennének kerékpárutak, illetve a biciklis nem kerülhetne az autósok elé, ez egy biztonságos eset lenne. Tudjuk, hogy ez csak sokára valósul meg. Hát, figyeljenek az autósok, "legyen szemük" a biciklisekre is. Már ezzel sok baleset megelőzhető, kiküszöbölhető lenne.

minorita 2009.11.22. 22:21:02

@Ez vagyok:
A jelenlegi önkormányzatokat messze nem érdekli az, hogy a kerékpár utak építését szorgalmazná, pedig a biciklisek nem szennyezik a környezetet. Kerékpár utakat nemcsak, vagy egyáltalán nem a főútvonalak mellett kellene kialakítani, mert az valóban önveszélyes tett biciklisként azon közlekedni. Viszont lehetne olyan utakat, elkerülő utakat bővíteni biciklis sávval, ahol a nagy forgalmú utak és a biciklis utak elkerülnék egymást és környezetromboló hatása sem lenne. Ahol építenek is, ott a legkönnyebb megoldást választják, a főutakból, vagy a járdaszegélyből lelopnak egy kicsit, s ezzel az öszvér megoldással próbálnak mindenkit a "jólét állapotába" hozni, ami aztán egyáltalán nem jön be, mert az autós szidja a biciklist, a biciklis pedig az autóst. Mivel én közlekedni autóval szoktam, biciklizni pedig gyakran, de szabadidőtöltés gyanánt, hát egyik helyzetben sem érzem jól magam, akkor sem, ha biciklist kell előznöm, és akkor sem ha biciklisként az autók között kell olykor imbolyognom.